Regulamin sklepu EKOTORI
Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady współpracy pomiędzy Sprzedawcą a Najemcą w zakresie wynajmu Indywidualnej Przestrzeni Sprzedażowej (IPS) i sprzedaży Przedmiotów oraz pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym w zakresie zakupu Przedmiotów w sklepie EKOTORI.
§1. Definicje i postanowienia ogólne
- Sprzedawca
- Działalność gospodarcza prowadzona przez EKOTORI Aleksandra Kabacińska, ul. Morska 105/4, 81-222 Gdynia, NIP 9580487637, REGON 528803799. Sprzedawca prowadzi sprzedaż w imieniu i na rzecz Najemcy, bez udziału Najemcy.
- Sklep
- Stacjonarny punkt handlowy o nazwie EKOTORI, zlokalizowany w Gdyni, przy ulicy Morskiej 105/4.
- Indywidualna Przestrzeń Sprzedażowa (IPS)
- Określony stojak na wieszaki w Sklepie, wynajmowany przez Najemcę w celu wystawienia na nim Przedmiotów na sprzedaż.
- Najemca
- Osoba fizyczna wynajmująca IPS od Sprzedawcy w celu wystawienia Przedmiotów na sprzedaż.
- Umowa najmu IPS
- Zawarta pomiędzy Najemcą a Sprzedawcą po dokonaniu potwierdzonej rezerwacji IPS oraz po zaksięgowania płatności za okres wynajmu.
- Kupujący
- Osoba kupująca Przedmioty za pośrednictwem Sklepu Sprzedawcy.
- Przedmiot
- Używana odzież, buty i inne akcesoria, które Najemca powierza do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu poprzez wyeksponowanie na wynajętej IPS.
- Etykieta
- Naklejka z kodem kreskowym wydrukowana dla konkretnego Przedmiotu, zawierająca jego opis, cenę oraz numer przynależnego IPS.
- Stojak Buforowy
- Miejsce poza ekspozycją Sklepu, w którym przechowywane są Przedmioty odnalezione w Sklepie pozbawione etykiet lub w inny sposób niemożliwe do zidentyfikowania.
- Strona Internetowa
- Platforma Sprzedawcy pod adresem www.ekotori.pl.
- System ZELLR
- Platforma internetowa do zarządzania Rezerwacjami IPS i sprzedażą, dostępna dla Najemcy po Rejestracji i zalogowaniu. W systemie ZELLR Najemca dokonuje Rezerwacji IPS, opłaca wybrany okres najmu, opisuje i wycenia Produkty na sprzedaż, śledzi postępy w sprzedaży oraz ma wgląd w dokumenty rozliczeniowe.
- Rejestracja
- Proces, w którym Najemca zakłada swoje konto klienta w systemie ZELLR poprzez wypełnienie formularza. Przed rejestracją należy zaakceptować osobny regulamin ZELLR.
- Rezerwacja IPS
- Przydzielenie Najemcy wybranej Indywidualnej Przestrzeni Sprzedażowej (IPS) na wybrany przez Najemcę okres najmu.
- Opłata Rezerwacyjna
- Kwota należna Sprzedawcy za wybrany okres najmu. Wysokość kwoty określona jest w cenniku, który stanowi część niniejszego Regulaminu.
- Prowizja
- Najemca wyraża zgodę na naliczenie przez Sprzedawcę prowizji za pośredniczenie w sprzedaży Przedmiotów w czasie okresu najmu. Wysokość prowizji określona jest w cenniku.
- Dyrektywa DAC7
- Zgodnie z wymogami tej dyrektywy Najemcy, którzy dokonają transakcji o łącznej wartości przekraczającej roczny limit określony w dyrektywie, mają obowiązek zgłoszenia tych transakcji do odpowiedniego Urzędu Skarbowego (US). Jest to wyłączny obowiązek Najemcy.
§2. Zasady dotyczące Indywidualnej Przestrzeni Sprzedażowej (IPS)
- Najemcą IPS może być wyłącznie osoba fizyczna.
- IPS obejmuje stojak na wieszaki o szerokości około jednego metra oraz przestrzeń poniżej stojaka z przeznaczeniem na buty, torebki i inne akcesoria.
- Możliwe jest wynajęcie całego wieszka lub jego połowy.
- Najemca może umieścić w ramach IPS do 30 sztuk odzieży na wieszakach i do 4 par butów. W przypadku wynajęcia połowy IPS limity te wynoszą odpowiednia 15 sztuk odzieży i 2 pary butów.
- Dokonanie rezerwacji IPS jest możliwe jedynie przez internet w systemie ZELLR.
- W czasie procesu rezerwacji IPS pobierana jest z góry Opłata Rezerwacyjna za wybrany okres najmu.
- Rezerwacja IPS zostaje potwierdzona po zaksięgowaniu płatności.
- Dokonując rezerwacji IPS i opłaty najemca akceptuje warunki niniejszego regulaminu oraz potwierdza zaznajomienie się z aktualnym cennikiem.
- Potwierdzona rezerwacja IPS jest wiążąca i nie może być ani przenoszona na inną osobę, ani anulowana.
- Opłata rezerwacyjna nie jest zwracana, nawet jeśli okres sprzedaży nie zostanie wykorzystany w całości lub w części.
- W ramach IPS może znajdować się jednocześnie maksymalnie 30 sztuk ubrań lekkich lub 20 sztuk ubrań zimowych oraz do 3 par butów. Sprzedawca ma prawo usunąć nadmiarowe produkty z IPS.
- Najemca ma prawo uzupełniać na bieżąco asortyment znajdujący się na wynajętym IPS, pamiętając o spełnieniu punktu 9 powyżej.
- Do IPS nie można dołączać dodatkowych mebli, takich jak własne stojaki, skrzynki czy półki.
- Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe oraz łatwość sprzątania, produkty nie mogą być umieszczane na podłodze poza IPS, w przejściach ani przed wyjściami ewakuacyjnymi.
§3. Opis i wycena przedmiotów
- Najemca jest zobowiązany przygotować listę Przedmiotów na sprzedaż wraz z wyceną online w systemie ZELLR, na podstawie której Sprzedawca wydrukuje i przekaże Najemcy Etykiety samoprzylepne.
- W cenę rezerwacji IPS wliczony jest jeden arkusz zawierający 33 Etykiety samoprzylepne. Kolejne arkusze Etykiet są dodatkowo płatne, zgodnie z cennikiem.
- Istnieje również możliwość wydrukowania niewypełnionego arkusza z Etykietami w Sklepie. W takim wypadku opisy i ceny Przedmiotów Najemca wpisuje ręcznie.
- Najemca jest odpowiedzialny za należyte przymocowanie do swoich Przedmiotów Etykiet wraz z klipsami zabezpieczającymi.
- Etykieta musi być należycie przymocowana tak, aby przedmiot nie trafił na Stojak Buforowy i nie został przez to niesprzedany. Uwaga: Etykieta nie trzyma się należycie materiału przy użyciu samej naklejki.
- Sprzedawca nie dokona sprzedaży Przedmiotów bez Etykiet.
- Etykieta musi zawierać opis Przedmiotu w sposób wystarczająco czytelny, umożliwiający jego późniejszą identyfikację oraz cenę za ten przedmiot w złotówkach (PLN).
- Do wyceny Przedmiotów należy używać wyłącznie Etykiet z kodami kreskowymi otrzymanymi od Sprzedawcy.
- Jeśli Przedmiot posiada wady, należy to zaznaczyć na Etykiecie.
- Ustalona cena za Przedmiot nie może być poprawiana na Etykiecie ręcznie. W przypadku decyzji o zmianie ceny należy najpiew zmienić ją w systemie ZELLR, a następnie dowolnie oznaczyć Przedmiot informacją o nowej cenie.
- Jeśli Przedmiot posiada zabezpieczenie antykradzieżowe, Etykietę najlepiej umieścić blisko klipsa zabezpieczającego.
§4. Ekspozycja i sprzedaż
- Minimalny okres Najmu obejmuje 6 następujących po sobie dni roboczych, z wyłączeniem niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy.
- Do sprzedaży można przynosić wyłącznie używaną odzież, buty oraz akcesoria damskie i męskie. Inne towary nie będą przyjmowane.
- Odzież pognieciona i brudna nie jest akceptowana.
- Przedmioty na sprzedaż należy przynieść do Sklepu w dniu rozpoczęcia okresu najmu lub w dzień poprzedzający okres najmu na godzinę przed zamknięciem sklepu (w dni powszednie od 17:00 do 18:00, a w soboty od 13:00 do 14:00).
- Najemca jest odpowiedzialny za umieszczenie swoich przedmiotów w ramach wynajętej IPS.
- Postępy w sprzedaży można śledzić online po zalogowaniu do systemu ZELLR.
- Sprzedane przedmioty nie podlegają wymianie ani zwrotowi.
- Zakazana jest sprzedaż Przedmiotów nielegalnych bądź pochodzących z nielegalnych źródeł, zawierających treści dla dorosłych, substancji odurzających, substancji niebezpiecznych, broni oraz artykułów spożywczych. Personel Sklepu ma prawo usunąć zakazane przedmioty z IPS.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Przedmioty skradzione lub zagubione. Niemniej Sprzedawca dokłada starań aby zapobiegać kradzieżom poprzez zainstalowany monitoring oraz alarmowe bramki antykradzieżowe.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie Przedmiotów w przypadku pożaru, zalania, włamania, aktów wandalizmu ani innych zdarzeń niezależnych od Sprzedawcy.
- Personel Sklepu dba o czystość i porządek w miejscu sprzedaży.
- Personel Sklepu ma prawo publikować zdjęcia sprzedawanych Przedmiotów w mediach społecznościowych.
- Pod koniec okresu najmu Najemca może udzielić obniżkę na cały asortyment w ramach swojej IPS. Taki zamiar należy zgłosic personelowi Sklepu, który dokona zmiany w systemie ZELLR oraz umieści na IPS Najemcy dodatkową plakietkę z informacją o wysokości obniżki.
§5. Odbiór Przedmiotów i rozliczenie okresu sprzedaży
- Najemca jest zobowiązany odebrać niesprzedane Przedmioty najpóźniej na dwie godziny przed zamknięciem Sklepu ostatniego dnia okresu najmu, czyli w dni powszednie do godziny 16:00 a w soboty do godziny 12:00.
- Jeśli najemca nie zwolni IPS przed końcem okresu najmu, naliczona zostanie opłata dodatkowa (zgodnie z cennikiem).
- Rozliczenie za sprzedaż można przeprowadzić dopiero po uregulowaniu opłaty dodatkowej za niezwolnienie IPS.
- Przedmioty pozbawione Etykiet zostaną umieszczone na Stojaku Buforowym.
- Najemca zgłasza Sprzedawcy fakt zaginięcia Przedmiotu z IPS niezwłocznie po zauważeniu jego braku.
- Sprzedawca umożliwi Najemcy odnalezienie brakującego Przedmiotu na Stojaku Buforowym, po identyfikacji na podstawie opisu na oryginalnej Etykiecie z systemu ZELLR.
- Przedmioty nieodebrane przez Najemcę i pozostawione w Sklepie oraz Przedmioty bez Etykiet są przechowywane przez okres 30 dni, po czym przechodzą na własność Sprzedawcy.
- Po zakończeniu okresu sprzedaży raport rozliczeniowy Najemcy jest dostępny w systemie ZELLR. Istnieje również możliwość przesłania go na adres e-mail Najemcy lub jego wydrukowania przez personel Sklepu.
- Przed rozliczeniem okresu sprzedaży i wydaniem niesprzedanych Przedmiotów Najemca jest zobowiązany okazać personelowi Sklepu dokument tożsamości dla identyfikacji. Sprzedawca ma prawo odmówić rozliczenia bez możliwości identyfikacji Najemcy.
- Rozliczenie okresu najmu obejmuje wyliczenie różnicy pomiędzy przychodem ze sprzedaży przedmiotów a prowizją dla sprzedawcy. Różnica ta stanowi dochód Najemcy ze Sprzedaży.
- Dochód ze sprzedaży Przedmiotów przelewany jest Najemcy na konto bankowe podane przez Najemcę w systemie ZELLR w ciągu 6 dni roboczych od zakończenia okresu najmu.
§6. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieujętych w ninejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa obowiązujące w Polsce.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie po uprzednim poinformowaniu Najemców.
- Data ostatniej zmiany regulaminu
- 29. listopada 2024r.